کد خبر: ۱۱۷۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ 02 July 2024

اگر اهل سفر باشید، احتمالاً با دو اصطلاح بلیط چارتری و سیستمی برخورد کرده‌اید. هر چند هر دو نوع بلیط برای رسیدن به مقصد یکسان هستند، اما تفاوت‌های آن‌ها می‌تواند تجربه سفر شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. آیا به دنبال گزینه ارزان هستید یا ترجیح می‌دهید بلیطی با امکان تغییر و استرداد داشته باشید؟

در این محتوا با بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک از این بلیط‌ها، به شما کمک می‌کنیم تا با اطمینان بیشتری بلیط خود را انتخاب کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. پس با ما همراه باشید تا تفاوت‌های کلیدی بین بلیط چارتری هواپیما و سیستمی را بشناسید.

خرید بلیط هواپیما

بلیط های چارتری هواپیما

بلیط‌های چارتری توسط آژانس‌های مسافرتی به صورت عمده از شرکت‌های هواپیمایی خریداری می‌شوند و سپس به مسافران فروخته می‌شوند. این نوع بلیط‌ها معمولاً برای مقاصد گردشگری و در فصل‌های پرتقاضا بیشتر عرضه می‌شوند.

قیمت بلیط‌های چارتری بسته به زمان خرید و میزان تقاضا متغیر است؛ به‌طوری‌که در زمان نزدیک به تاریخ پرواز، اگر صندلی‌های خالی زیادی وجود داشته باشد، ممکن است با تخفیف‌های چشمگیری همراه باشند و بالعکس اگر صندلی خالی کم باشد با قیمت گران فروخته می شود.

بلیط های سیستمی هواپیما

بلیط‌های سیستمی مستقیماً توسط شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رسند و برنامه‌ریزی دقیق ‌تری دارند. این بلیط‌ها از زمان عرضه تا زمان پرواز در دسترس هستند و قیمت آن‌ها معمولاً به‌صورت ثابت ‌تر و با تغییرات کمتری نسبت به بلیط‌های چارتری همراه است.

بلیط‌های سیستمی معمولاً امکان تغییر تاریخ یا استرداد دارند که این ویژگی برای بسیاری از مسافران اهمیت زیادی دارد. اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما بصورت سیستمی دارید می توانید در سایت روگو با وارد کردن مبدا و مقدا و تاریخ سفر خود قیمت بلیط های هواپیما را در ایرلاین های مختلف مقایسه کنید و بلیط ارزان را مناسب با شرایط مالی یا زمانی خود انتخاب کنید.

بلیط هواپیما چارتری

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری

قبل از خرید بلیط هواپیما مهم است که ویژگی های متمایز هر یک از این بلیط ها را بشناسید. همچنین آشنایی با این تفاوت ‌ها به مسافران کمک می‌کنند تا بر اساس نیازها و شرایط خود، انتخاب را برای خرید بلیط هواپیما داشته باشند.

خرید بلیط سیستمی هواپیما

  1. مستقیماً توسط شرکت‌های هواپیمایی فروخته می‌شوند.
  2. قیمت ثابت‌تری دارند و تغییرات قیمتی کمتری تجربه می‌کنند.
  3. معمولاً امکان تغییر تاریخ یا استرداد را دارند.
  4. از زمان عرضه تا زمان پرواز در دسترس هستند.
  5. به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و منظم شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای سیستمی معمولاً ثبات بیشتری دارند و احتمال لغو یا تغییر زمان آن‌ها کمتر است.
  6. معمولاً شامل خدمات و امکانات کامل ‌تری هستند، از جمله انتخاب صندلی، وعده‌های غذایی و برنامه‌های وفاداری.
  7. در مسیرهای بیشتری در دسترس هستند و تقریباً به تمامی مقصدهای داخلی و بین‌المللی پرواز دارند.

خرید بلیط چارتری هواپیما

  1. توسط آژانس‌های مسافرتی به صورت عمده خریداری شده و سپس به مسافران فروخته می‌شوند.
  2. قیمت ‌های متغیری دارند و ممکن است در زمان‌ های نزدیک به پرواز، اگر صندلی‌ های خالی زیادی وجود داشته باشد، با تخفیف‌های زیادی همراه باشند.
  3. اغلب این امکان را ندارند یا در صورت امکان، با جریمه ‌های بالایی همراه است.
  4. در زمان ‌های خاصی مانند فصل‌های پرتقاضا بیشتر عرضه می‌شوند.
  5. ممکن است به دلیل تغییرات در تعداد مسافران یا شرایط بازار، بیشتر دستخوش تغییرات یا حتی لغو شوند.
  6. ممکن است خدمات کمتری ارائه دهند و برخی امکانات مثل انتخاب صندلی یا وعده‌های غذایی به‌صورت جداگانه قابل خریداری باشد.
  7. معمولاً برای مسیرهای خاص و در زمان‌های خاصی از سال مانند فصل‌های تعطیلات و مقاصد گردشگری پرطرفدار بیشتر عرضه می‌شوند.

بلیط چارتر بخریم یا سیستمی؟ کدام ارزان‌تر است؟

بلیط‌های چارتری معمولاً نوعی از بلیط ارزون هواپیما هستند، به‌ویژه در زمان‌هایی که نزدیک به تاریخ پرواز باشند و تقاضا کمتر باشد. این بلیط‌ها توسط آژانس ‌های مسافرتی به صورت عمده خریداری شده و به همین دلیل گاهی با تخفیف ‌های قابل توجهی به فروش می‌رسند. اما این ارزانی به همراه محدودیت ‌هایی مانند عدم امکان تغییر تاریخ یا استرداد همراه است.

در مقابل، بلیط‌های سیستمی قیمت ثابت‌تری دارند و تغییرات قیمتی کمتری را تجربه می‌کنند. این بلیط‌ها امکان تغییر تاریخ و استرداد را فراهم می‌کنند و از این جهت انعطاف‌ پذیری بیشتری دارند.

بنابراین، اگر اولویت شما صرفه‌جویی در هزینه است و برنامه‌های سفرتان تغییر ناپذیر است، بلیط چارتری گزینه بهتری خواهد بود. اما اگر به انعطاف‌پذیری و امکانات بیشتر نیاز دارید، بلیط سیستمی انتخاب بهتری است.

کلام آخر

انتخاب بین بلیط چارتری و سیستمی بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستید و برنامه‌ های سفر شما قابل تغییر نیست، بلیط چارتری گزینه مناسبی است. اما اگر به انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز دارید، بلیط سیستمی بهتر خواهد بود. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله راهنمایی جامعه ای به شما ارائه دهیم.

سامانه رزرو بلیط هواپیما از روگو

اگر شما قصد خرید بلیط هواپیمای سیستمی و چارتری را برای سفر هوایی خود دارید مثلا قصد خرید بلیط هواپیما تبریز مشهد یا از هر مبدا و مقصد خاص را دارید می توانید با ورود به سایت روگو و با مقایسه قیمت بلیط هواپیما خرید بلیط هواپیما اینترنتی ارزان را انجام دهید و در صورت بروز مشکل می توانید با کارشناسان سایت روگو تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار